Sunday 16 September 2012

AL-FATIHAH DAN TAKZIAH UTK KELUARGA MOKHTAR YAKOB (TBS'63)


Mohd Zain Mohd Yassin dapat berita daripada Hj. Md Din Hadi :  

Inna lillah hi wainna lillah hirajiun.. Alfatihah..
Semalam saya dapat berita pemergian salah seorang classmate dpd Hj Md Din Hadi. Allahyarham Mokhtar Yakob (TBS’63-seorang duda) yg bermastautin dgn anaknya diAlor Setar,Kedah meninggal dunia semalam di Ipoh semasa dalam perjalanan balik ke Alor Setar.
 
Beliau didapati pengsan didalam bas yg dinaiki. Orang awam telah menghantar beliau keHospital Ipoh tetapi ajalnya sampai disitu dan anaknya telah mengambil jenazahnya utk dikebumikan di Alor Setar.
Atas kehendak Allah jua: Hj Md Din menerima panggilan dari seseorang yg tidak dikenali memberitahunya atas perihal musibah yg menimpa arwah. Dia pun pergi keKg.Tanjung,Kota untk memberitahu abang kpd arwah. Rupa-rupanya abang arwah tu belum pun tahu hal itu. Syukur alhamdulillah beliau mendapat tahu dgn cara yg tidak dijangka.
Ini berita awal yg saya terima dan tidak begitu khusus tentang detail-detailnya. Sekiranya saya mendpat berita yg lebih detail dan khusus, akan saya maklumkan kelak. Saya lampirkan gambar kelas Form V kami dalam mana arwah Mokhtar Yakob adalah yg bertanda dgn bulatan.


Top of Form

4 comments:

  1. Hattar Othman Inna lillahi wainna lillah hirajiun. Takziah dari saya.

    Zahriman Alias Al-Fatihah.

    Azali Abdol Salam Takziah .. Al Fatihah.

    Mohamad Ayob Hasim inna lillah.Takziah dari saya dan saya doakan agar rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh,Insyaallah

    Ahmad Fadzil Yassin Al-Fatihah...

    Masdar Abu Takziah. Semoa Allah mencucuri rahmat keatas rohnya. Ameen.

    ReplyDelete
  2. Tajul Ariffin Kamat inna lillahhi wainnalillah hi rajiun.Takziah dari saya dan keluarga dan doakan agar rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh,Insyaallah.. alfatihah

    Abu Aman Bachik Moga Allah yang amat pemurah dan penyayang mencurahkan rahmat dan ke ampunanNya keatas Allah yarham. Alfatihah. Dari Nya kita datang kepadaNyalah kita kembali.

    Ahmad Pharodz A Rahman Al- Fatihah. Dalam gambar tu den kona duo orang kampong den. Duduk no. 2 dari kiri ialah Yusoh saudara Abu Samah Bidin. Duduk no.3 dar kiri. Khalid ( anak Dang Kaman) orang kampong jawa. Tak salah den dia Pegawai Polis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Botolah tu Ahmad Pharodz, ese pon manggil bapak Khalid itu Dang Kaman. Ghumah eh sobolah ghumah Atuk Ese Arwah Wahab Bagindo, apak omak ese yang kahwin somulo dongan Uwan Kesah, akak omak Salleh Somin. Apak Salleh Somin tu ese panggil Dang Somen. Khalid kaghang ini tinggal kek Setia wangsa, Ghayo haghi itu Zahriman dan Mohd Zain Yassin ziarah ko ghumah Khalid. Kalau Ahmad Pharodz nak tahu lobih lanjut tontang Khalid ini hubungilah Zahriman atau Zain.

      Delete
  3. · Norsiah Awalludin Takziah. Al fatihah..semuga roh allahyarham di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan hamba2Nya yg soleh.. Aamiin..


    Habibah Manaf AlFatehah...

    ReplyDelete