Tuesday 9 October 2012

TAHLIL BUAT ARWAH ZAIN YASSIN DI SEKSYEN 19 SHAH ALAM 1 NOV. 2012

 
Antara yang hadir di rumah Zahriman Alias (kanan sekali), Kuala Selangor dan berbincang tentang cadangan mengadakan majlis Tahlil buat Allahyarham Mohd. Zain Mohd. Yassin. Pertemuan diadakan pada Selasa, 9 Oktober 2012 12.00 tengah hari.

Kunjungan oleh rakan-rakan lama ex-Schoolmates dari Tunku Besar School (TBS) Tampin.
By: Zahriman Alias.
 Pada hari ini 9 Okt 2012, beberapa orang rakan dari Alumni TBSST telah datang ke rumah saya di Kampung Sg. Yu Kuala Selangor. Semasa kunjungan ini, kami telah berbincang mengenai cadangan untuk mengadakan majlis Tahlil untuk Allahyarham Mohd Zain Mohd Yassin. Setelah berbincang , kami bersetuju untuk mengadakan majlis tahlil/baca Yassin, yang akan diadakan di Masjid Seksyen 19 Shah Alam pada hari Khamis malam Jumaat 1 NOV 12 selepas solat Maghrib.

 
Presiden Alumni TBSST mengabadikan foto perbincangan ini di rumahnya di Kuala Selangor. Car Lim Aboo (dua kanan) adalah Setiausaha Alumni yang baru menggantikan Allahyarham Mohd. Zain Mohd. Yassin.

Semua kawan rakan bekas pelajar TBS adalah dijemput untuk menghadirkan diri. Sumbangan tuan puan akan disampaikan terus kepada AJK masjid tersebut yang telah bersetuju untuk menyediakan makanan. Untuk makluman, Seorang AJK masjid tersebut ialah Sdra Mohammad Ibrahim TBS67.

Harap beri maklum balas mengenai kehadiran tuan/puan.

20 comments:

  1. Car Lim Aboo: sy setuju dan akan hadzir

    Nabjeah Abd Aziz: torimo kasih la Datok entah bilo la agak eh dapek bokumpo mcm tu lai porut konyang doorgift pun dapek bobaloi poie jauh2
    kositu.....

    Zahriman Alias: kok lalu2 tu singgahlah lagi.....

    Nabjeah Abd Aziz: kok ado gulai koting sok sogok2 la kito bukan sonang nak dapek tu
    Zahriman Alias yang sei tau, sei sorang yo buek koting ni. Payah buek eh, klu tak sungguh2 tak tobuek doh.

    Nabjeah Abd Aziz: sobab tu la bilo ado joki tu soru2 la kawan2 share menu yg susah nak buek tuuu

    Zahriman Alias: masak eh sonang ....yg susah nak bakar dan kikih bulu2 eh tu, lopeh tu kono opret dio kuarkan isi eh.

    Ishak Othman: Koting tu apo? Tak ponah donga w/pun se oghang Ghombau, Kakau koteng kaki se tau la.
    Zahriman Alias: samolah tu....koting ngan koteng. Lom ponah makan koteng ko, sodap tekau

    ReplyDelete
  2. insya Allah, ese akan hadir di masjid Seksyen 19 PJ pado 1 November 2012, Khamis malam Jumaat, lopeh Maghrib.

    ReplyDelete
  3. Zahriman Alias Pembetulan....di Masjid seksyen 19 bukan surau seksyen 19, Shah alam

    Ahmad Fadzil Yassin K. Noted.

    Ahmad Fadzil Yassin Seperti yng diperbetul Zahriman, tahlil diadakn di Masjid Section 19, Petaling Jaya, 1 Nov. 2012 Malam Jumaat, lepas Maghrib. Mohon semua alumni TBSST hadir.
    Zahriman Alias Adalah diharap semua ahli TBSST menghebahkan perkara ini kepada kepada rakan2 xTBS mereka yang lain yg tidak punya ac fb melalui sms.

    Mohd Hanafi Hassan Mana satu ni?section 19 shah alam ke petaling jaya??

    Zahriman Alias Pembetulan lagi.....Tempatnya di Masjid seksyen 19, Shah Alam.

    Zahriman Alias Mohammad bin Ibrahim TBS67 juga menjemput kita ramai2 kerumahnya yang berhampiran untuk Teh Tarik lepas majlis tersebut. Jgn lepas peluang untuk another reunion.

    Ahmad Fadzil Yassin Petaling Jaya, bukan Shah Alam. Silo confirm dengan CLA HP 0196218790atau Zhriman Alias HP: 0136610950. Mokasih.
    Ahmad Fadzil Yassin Sokali laie nak boto an info ini. Dah confirm dongan CLA sobont tadi, kio buek kek Mosjid Section 19 SHAH ALAM yang dokek Selngor Medical Centre tu. Ese pon dah mulo nyanyok dah, tuo na bona. Itulah yo Hanafi kito buek kek mosjid Section 19 Shah Alam. Maaf yo.

    Zahriman Alias Saya baru saja berbincang lagi dengan Mohammad Ibrahim TBS 67 mengenai kenduri/tahlil kita kelak. Beliau dan AJK masjid bersetuju untuk menyediakan masakan dengan cara memasak sendiri cara gotong di kalangan mereka, menu mungkin daging atau ayam. Makan cara buffet dan berselerak atas lantai saja. Saya bagi pihak TBSST telah beri persetujuan untuk menanggung keseluruhan kos kenduri pada malam itu berjumlah RM600.00(anggaran). Diharap ahli2 TBSST bersetuju. Mana2 ahli TBSST samada dapat hadir di majlis kenduri atau tidak, bolehlah memberi sumbangan ikhlas masing2. Jumlah sumbangan akan menentukan menu kita. Jika ada lebihan akan didermakan kepada mana2 pihak yang bersesuaian, samada kepada anak yatim atau kepada tabung masjid itu sendiri.

    Zahriman Alias Saya sudah bagi pledge kita TBSST akan menyumbang sekurang2nya RM600.00 untuk tujuan tersebut.

    Ahmad Fadzil Yassin Satu usha murni daripada komuniti Alumni TBSST tanpa prasangka. Sama-samalah kita jayakannya. Insya-Allah

    ReplyDelete
  4. Abdul Aziz: Insya'ALLAH, saya akan hadir. Mengenai sumbangan tersebut harap beritahu berapa yang perlu dihulurkan seorang selepas dapat feedback bilangan kehadiran kelak.

    Ahmad Fadzil Yassin: Sobona eh Abdul Aziz boleh terus buat pledge dalam blog kita dengan klik blog di atas dan komen. Ini aan lobeh memudahkan kiito momantau berapo ghamai yang akan hadir tahlil nanti.

    ReplyDelete
  5. Zahriman Alias; Sila hebahkan perkara ni kepada kawan2 masing2 melalui panggilan telefon atau sms, esp kepada mereka yg tidak ada ac fb. Yang tak dapat pergi pun boleh hulurkan sumbangan.

    Zahriman Alias: Kakak saya Siti Zubaidah ialah orang yang mula2 mengsyorkan majlis tahlil ini diadakan. Pada mulanya dia menawarkan rumah dia sendiri di Bangi sebagai venue kenduri. Memandangkan kita telah buat keputusan untuk mengadakan kenduri di masjid Sek 19 Shah Alam, beliau beritahu tidak dapat hadir atas sebab mobiliti, tetapi beliau telah menyumbang Rm50.00 untuk tujuan tersebut.

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah akan turut hadhir. Dan menyumbang RM 50.00. Akan diserahkan kepada Zahriman, Insya Allah. Tompi saya maseh belum pasti lagi lokasi Masjid seksyen 19 ini. Yang dekat KPP dulu tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh kontek CLA. Beliau tahu di mano toboh masjid. kato eh dokek Selangor Medical Centre tak jauh dari Bajet Hotel dan mengarah kek Taman Sri Mudo

      Delete
  7. Car Lim Aboo, diharap memberitahu no ac tuan untuk memudahkan pengumpulan : umbangan terutama dari mereka yang jauh dan tidak dapat hadir.
    Mohamad Ayob Hasim: Ese insyaallah datang,cumo nak tanyo,napo lambek bona buek?Kok bolan ni kan bagus

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah akan turut hadhir. Dan menyumbang RM 50.00. Akan diserahkan kepada Zahriman, Insya Allah. Tompi saya maseh belum pasti lagi lokasi Masjid seksyen 19 ini. Yang dekat KPP dulu tu ke?

    ReplyDelete
  9. InsyaAllah akan turut hadhir. Dan menyumbang RM 50.00. Akan diserahkan kepada Zahriman, Insya Allah. Tompi saya maseh belum pasti lagi lokasi Masjid seksyen 19 ini. Yang dekat KPP dulu tu ke?

    ReplyDelete
  10. Abdul Aziz: Setakat ini saya telah hubungi 3 orang ex-TBSST yg tak ada fb dan mereka tentatively menyatakan hasrat untuk hadir. Ada yg tanya berapa sumbangan yg perlu dihulur.Bagi memudahkan penyediaan majlis saya telah minta diorang confirm kehadiran secepat mungkin.Apapun, saranan sdra AFY sy ambil perhatian.

    Ahmad Fadzil Yassin: Jumlah sumbangan kita serahkan kepada individu berkenaan. Harap kita tak tentukan. Berilah seberapa mampunya kepada Zahriman atau CLA. Saya sendiri pledge RM50 dan akan serahkan pada malam itu.

    ReplyDelete
  11. Zahriman Alias: Saya juga pledge rm50. Mereka yang ingin ikut serta, sila hadir untuk solat maghrib bawa ke Insyak. Disamping tahlil juga akan diadakan bacaan yassin.

    ReplyDelete
  12. Zahriman Alias: Salleh Simon tak dapek poei, tapi dio pledge rm50 yang akan di bori melalui Abdul Aziz. Bro tolong amik dari tangan dio......

    Abdul Aziz: Ok Mann,nanti den ambek kek Salleh. Tadi den kontek Ujang Awang dan InsyaALLAh dia datang dan dio pledge RM 100. Bagi diri den pulo pledge RM50

    ReplyDelete
  13. Mohamad Ayob Hasim: Ese kok ikut pon utk mengamaikan bolih lah,nak makan lobih2 tak boghani org berpenyakit.Kok nak buek heboh yang ini blh baru haru

    Hattar Othman: I shall come , Insya Allah. Nnt sdr Ayob Hashim jadi guide, dio tak bulih mkn bnyk. Untung ese.

    Abu Aman Bachik: Hattar, ekau ni mikir an untung yo. Jomputlah sok. Sesamolah kito membaca Yassin dan bertahlil untuk arwah. Makan makan yo. Peh tu,Mohammad menjomputlah kito ke rumah eh, untuk nite cap.

    ReplyDelete
  14. Abu Aman Bachik Aku pun insyaAllah RM50.00

    ReplyDelete
  15. Pagi tadi ese jumpo Salleh Johari kek tompek makan Restoran Rasamas kek Pokan Sg. Buloh. Ese ajak dio samo ke majlis tahlil, mintak-mintak dio free dan datang samo moraikan. Ese sobot Khamis malam Jumaat, 1 Nov. 2012 lopeh Maghrib kek Masjid Section 19, Shah Alam.

    ReplyDelete
  16. Pada hari ini saya telah hantar sms kepada semua X-TBS yang saya kenal tapi tidak punya akaun FB, termasuk mereka yang tersenarai dalam keahlian Grup TBSST, dan jemput mereka hadir. Amin Tamby dan isteri akan hadir. Aziz Ujang tidak dapat hadir kerana duduk kampong tapi telah minta ac no. untuk kirim wang.

    ReplyDelete
  17. Aziz Ujang TBS 66 dari Kg Semebok telah kirim rm100 untuk majlis tahlil. Terima Kasih Ziz. Saya telah bincang dengan Hj Mohammad Ibrahim, sebarang kutipan wang yang berlebih dari kos kenduri akan disedekah ke rumah anak yatim pilihan Hj Mohammad Ibrahim.

    ReplyDelete
  18. Dapat message dari Yusof Ujang menyatakan beliau Insyallah akan hadir. Yusof Rahman juga telefon saya pagi tadi memberitahu beliau baru balik dari Jakarta dan baru dapat berita mengenai pemergian Allahyarham. Beliau menangis teresak2 menerima berita itu, dan berjanji akan hadir majlis tahlil.

    ReplyDelete
  19. From FB.

    Zahriman Alias: Saya sudah jemput balu Allahyarham MZMY serta keluarganya untuk hadir majlis Tahlil.
    Zahriman Alias Aziz Ujang Semerbok tak dapat hadir tapi beliau telah kirim kepada saya RM100.

    Abd Razak Rahman: Datin ni ko yg satu kumpulan dengan Faezah, Mimi dan Tipah ?

    Abd Razak Rahman: Den tak berapo ingat sobab tengok muka lain bona Rosnah yg den kona.

    Zahriman Alias: Syed Jalalludin TBS64, sekarang tinggal di Masjid Tanah talipon saya bagi tau dia tak dapat hadir majlis tahlil atas sebab kesihatan. Dia kirim salam kepada semua ex-TBS.

    Mohammad Ibrahim kato dio cadang masak daging salai kuah lomak cili api dan sayur kampong......sodap tu......

    ReplyDelete